Alonso úgy tűnik, hogy dühös Hamiltonra és Leclerc-re, ami felveti a kérdést: vajon komoly büntetések várnak ránk az időmérő edzés során?

A pénteki szabadedzés eseményei hektikus időmérőt sejtetnek, ami Monacóban már-már megszokott forgatókönyv. Fernando Alonso viszont egy szigorúbb hozzáállást remél a felügyelőktől.
Monacóban, ahol a versenyzés mindig is különleges hangulatú volt – különösen azóta, hogy az F1-ben a hatalmas autók is ringbe szállnak –, a pénteki szabadedzések máris a feltartások jegyében teltek. A versenyzők többször is kereszteződtek, ami nem meglepő a szűk pálya adottságai miatt. Ez a jelenség a hercegségben sokkal inkább megfigyelhető, mint más helyszíneken, és ez természetesen az időmérő edzés kiszámíthatatlanságát is fokozhatja.
"Monacóban a forgalom mindig is kihívást jelentett, de a mai nap különösen veszélyesnek tűnt - osztotta meg Verstappen, aki egy alkalommal szó szerint megtapsolta a feltartózó Franco Colapintót, amikor az argentin pilóta mellé ért. - [Egyszer] az első szabadedzés során, majd újra a második edzésen is, ami nem éppen ideális. Tudom, hogy ez csak egy edzés, de könnyen tragédiával végződhetett volna, ha nem reagálsz időben, vagy ha nem érted meg jól a szituációt. Szerencsére végül minden jól alakult."
Fernando Alonso, a négyszeres világbajnok, ezúttal nem ismerte a tréfát: a második edzés során heves indulattal reagált, amikor úgy látta, hogy a két Ferrari az alagút utáni sikánnál akadályozta őt. Dühösen gesztikulálva fejezte ki elégedetlenségét, jelezve, hogy a versenypályán a tempó és a tisztelet kulcsfontosságú.
"Boksz! Lehetetlen egy pályán lenni ezekkel a srácokkal!" - dühöngött a rádióban a kétszeres világbajnok, majd amikor bekanyarodott a bokszba, hozzátette: "Nem tudok egy pályán vezetni ezekkel a srácokkal. Meglátjuk holnap."
A mérnök ezután igyekezett megnyugtatni, hangsúlyozva, hogy megérti Alonso feszültségét. Alonso azonban így reagált: "Igen, de miért állnak meg a 10-es kanyarban? Miért éppen ott? Mindkét Ferrari!"
"A forgalom kétségkívül középpontba kerül" - nyilatkozta később a spanyol veterán. "Ezekkel az autókkal elég nehéz kétszer annyian elférni a pályán. Nyilvánvaló, hogy a szabadedzés más jellegű, mint az időmérő, szóval remélem, hogy holnap szigorúbban kezelik a büntetéseket. Ha ez nem így lesz, akkor kihívásokkal teli verseny elé nézünk. De ez minden versenyzőre vonatkozik, ezért a szerencse is jelentős szerepet játszik az időmérőn. Egy tiszta kör pedig sokat segíthet a fejlődésben az első és második szakaszban. Majd kiderül, hogyan alakul."
Alonso tehát olyan szigorúbb felügyelőket kíván a kvalifikáció során, ami nem meglepő, hiszen a szabadedzéseken általában ritkán alkalmaznak büntetéseket a feltartás miatt. Most azonban történt egy példa, amikor Lance Strollot hátrasorolásra ítélték, miután veszélyesen belevágott Leclerc elé a pénteki első edzésen, ami végül ütközéshez vezetett.