A chatbotos beszélgetéseink is a Meta technológiáját használják, hogy még inkább összekapcsoljanak bennünket.


A vállalat azzal indokolja döntését, hogy alaposan elemezni kívánja az emberek és a Meta AI közötti privát interakciókat, hogy relevánsabb tartalmakat és hirdetéseket tudjon elhelyezni. Ha úgy ítéli meg, hogy az információk hasznosak lehetnek, akkor ezeket a célzott hirdetésekhez használja fel.

A Meta, amely a Facebook és az Instagram platformokat is üzemelteti, a jövőben a generatív algoritmusának segítségével fogja optimalizálni az interakciókat. Ennek révén a felhasználók számára személyre szabott tartalmakat és hirdetéseket kínál majd. Ezt a hírt a közösségi média óriása egy friss blogbejegyzésben osztotta meg.

Ennek értelmében a célzott reklámelhelyezéshez szükséges információk bősége december 16-tól jelentős mértékben megnő. A vállalatcsoport összes platformján, beleértve a WhatsAppot és a Messengert, valamint a Meta AI webes felületén zajló minden interakciót figyelembe fognak venni. Mindez hozzájárul ahhoz, hogy a felhasználók számára személyre szabottabb és relevánsabb tartalmak jelenjenek meg, így a reklámok még inkább a felhasználói igényekhez igazodnak.

A Meta eddig is merészen alkalmazta a felhasználói interakciókat hirdetéseinek célzott megjelenítésére, ám az új fejlemények még érdekesebb megközelítéseket hoznak. A cég legfrissebb bejegyzése egy világos példával szemlélteti ezt: ha valaki a Meta mesterséges intelligenciájával beszélget a túrázás élményeiről, akkor a vállalat ezt úgy értelmezi, mintha az illető aktívan érdeklődne a téma iránt. Ez a megközelítés azon alapul, hogy a cég azonosítja a felhasználói szándékokat, akár úgy, hogy valaki túrázásról posztol, akár hogy egy kapcsolódó oldalt lájkol. Ennek következményeként a hírfolyamban valószínűleg felbukkannak majd "túrázási csoportok, barátok túraútvonalairól szóló bejegyzései, vagy éppen túracipőkre vonatkozó hirdetések", így még inkább személyre szabott élmények várhatóak a felhasználók számára.

Bár a közlemény igyekszik azt a látszatot kelteni, hogy a felhasználó nagy befolyással bír azzal kapcsolatban, mit és hogy használjon fel személyes adatai közül a cég, a jelek szerint maximum csak finomhangolásra lesz lehetősége a felhasználóknak, egy gombnyomással nem tilthatják meg, hogy a Meta ne hasznosítsa saját céljai elérésére a chatbottal történő kommunikációjukat.

A kényes téma sokszor érzékeny kérdéseket vet fel, amelyek képesek megosztani az embereket. Lehet szó társadalmi, politikai vagy akár személyes ügyekről, amelyek mély érzelmeket és eltérő véleményeket gerjesztenek. Fontos, hogy a dialógus során figyelmesek legyünk mások érzéseire, és próbáljunk empatikusan közelíteni a problémákhoz. A nyílt és tiszteletteljes kommunikáció kulcsfontosságú ahhoz, hogy a nehéz témák ne váljanak konfliktusforrássá, hanem lehetőséget adjanak a megértésre és a közös gondolkodásra.

Azért akadnak kivételek. Az olyan kifejezetten kényes témákat, mint például a vallási meggyőződés, a szexuális orientáció, a faji vagy etnikai származás, az egészségi állapot vagy a politikai hovatartozás, a Meta elemző algoritmusa alapból tabunak tekinti, és ennek megfelelően nem használja fel személyre szabott tartalmak és reklámok elhelyezésére.

A vállalat december 16-án vezeti be az új rendszert, amelyről az ígéretek szerint több formában és alaposan tájékoztatják majd az érintetteket. A Meta közleménye alapján a változásokat "a legtöbb régióban" bevezetik, ám a még inkább személyre szabott élményről Dél-Koreában, az Egyesült Királyságban és az Európai Unióban élőknek egyelőre le kell mondani. Ezekben a régiókban ugyanis sokkal szigorúbb előírások vonatkoznak az érzékeny személyes adatok üzleti célú felhasználására.

Az adatporszívózás témakörében a közösségi polip egy innovatív előfizetési modellt vezetett be, hogy kijátssza az akadékoskodó brüsszeli bürokratákat. Eközben a Meta AI sajnos csak késlekedve jutott el az európai felhasználókhoz.

Related posts