Az Imolai versenypályán a nézők számára izgalmas élményt nyújtott a rendkívül hosszú safety car fázis, amely alatt a Ferrari csapata ügyesen kidolgozott stratégiával rukkolt elő. A szurkolók szeme előtt zajló események nemcsak feszültséget, hanem egyben s


A McLaren autói nem tudták felvenni a versenyt Verstappen tempójával, és néhány stratégiai döntésük is kifejezetten hátrányosra sikerült.

Max Verstappen az Emilia Romagna Nagydíj első kanyarjában egy lenyűgöző előzéssel ragadta magához a vezetést az olaszországi Imolában, és ezzel gyakorlatilag biztosította győzelmét. A második és harmadik helyet a McLaren pilótái, Lando Norris és Oscar Piastri tudhatták magukénak. Yuki Tsunoda, a Red Bull versenyzője, aki a tegnapi napon súlyos balesetet szenvedett, szintén kiemelkedett a verseny során, hiszen tizedik helyezést ért el, jelentős helyezésjavítással.

Az időmérő eseményén számos meglepetés született: a hazai Ferrari pilóták a 11. és 12. rajtkockát szerezték meg, de végül Hamilton a negyedik, míg Leclerc a hatodik helyen végzett. A verseny során csupán két autó esett ki: Ocon Haas-a és Antonelli Mercedese egyaránt ugyanazon a meredek szakaszon állt meg. Érdekes fordulat volt, hogy míg az első lerobbanó autót a virtuális biztonsági autós fázis alatt sikerült eltávolítani a pályáról, a másodikat már daru segítségével kellett mozgatni, ami egy valódi biztonsági autós fázis bevezetését tette szükségessé.

A biztonsági autó kifejezetten sokáig tartott, így a végén a használt gumin autózó Piastri mindössze egy helyet bukott, csapattársa előzte meg. A világbajnokságot továbbra is Piastri vezeti, a második Norris, a harmadik pedig Verstappen, azonban a mostani eredménnyel a három versenyző között mindössze 22 pontnyi szórás van.

Related posts