Fico elutasítja a további vitákat vasárnap, miközben milliók várják izgatottan a politikai csatározásokat.


Robert Fico kormányfő véget vetne a vasárnapi politikai vitaműsoroknak. Úgy véli, a vasárnap a nyugalom napja, és nem ilyenkor kellene a közügyeket kivesézni. A felvetéssel még egy ellenzéki párt is egyetért. Az emberek jelentős része viszont szereti a vasárnapi vitákat, derül ki az adatokból.

Jelenleg négy politikai műsort is figyelemmel követhetnek a tévénézők vasárnaponként. Minden bizonnyal tehát nagy az igény ezekre, hiszen a közszolgálati televízión (STVR) kívül az egyik legnépszerűbb szlovák kereskedelmi adó (Markíza) és hírszolgáltatásra specializálódott csatornák (TA3, JOJ 24) is saját formátumú vitaműsort kínálnak az embereknek. Előrevetítem: a számok is bizonyítják, hogy aránylag sokan nézik a közszereplők beszélgetéseit.

Úgy fest viszont, hogy ez Ficót nem hatja meg. Szerinte ugyanis vasárnap mellőzni kéne a politikát. A dolog pikantériája, egészen érdekes módszert választott a miniszterelnök, annak érdekében, hogy véget vessen a vitaműsorok szlovákiai hagyományának:

Vasárnap délelőttönként sajtótájékoztatót tart, és ezt a gyakorlatot addig folytatja, amíg a pártok vezetői között nem születik megegyezés a vitaműsorok bojkottjával kapcsolatban.

Az utóbbi két hétvégén a kormányfő újra a kamerák kereszttüzébe állt, és a legfrissebb alkalommal ismételten hangsúlyozta ezt a szándékát. Véleménye szerint a vitaműsorok sugárzása inkább a hétköznapokra lenne javasolt.

Ficót, saját szavaival élve, nem csupán az zavarja, hogy a média folyamatosan beleszól a polgárok pihenésébe, hanem az is, hogy a nevét túl gyakran hozzák fel kedvezőtlen fényben.

A médiakutatások legfrissebb eredményei szerint a vasárnap esti politikai vitaműsorok közül a legnépszerűbb az O 5 minút 12. A mediálne.sk február végi elemzése alapján a műsort átlagosan több mint 400 ezer, 12 év feletti néző követi, akik a Marek Gudiak által vezetett adásokat nézik a közszolgálati televízió egyes csatornáin, valamint az STVR :24 csatornán.

A Markíza sem marad el mérföldekkel: a Na telo átlagos nézőszáma 317 ezret tesz ki a releváns korcsoportban. A harmadik helyre a TA3 V politike műsora fut be 190 ezer nézővel átlagosan.

Nem meglepő, hogy a januárban debütáló Politika24 a JOJ 24 palettáján a legkevésbé népszerű műsor: az átlagos nézőszám a 12 év feletti korosztályban mindössze 86 ezer. Érdekes megjegyezni, hogy ez az egyetlen program a felsoroltak közül, ahol a politikai viták során az adott politikus csupán a műsorvezetővel méri össze tudását.

Related posts