GyártásTrend – Mercedes új korszakot nyit: 100 ezer autóval kevesebb Németországban, viszont Kecskeméten 100 ezerrel több gördül le a gyártósorról.

Miközben a Mercedes-Benz Kecskeméten történelmi léptékű bővítésbe kezd, Németországban egyre nagyobb a nyomás: a következő három évben akár 100 ezerrel is csökkenhet az ott gyártott autók száma, épp annyival, amennyivel a magyar gyár termelése nő. A döntés új lendületet ad a hazai autóiparnak, ugyanakkor éles vitákat szít a német közvéleményben és politikában.
A Mercedes-Benz legújabb stratégiai lépése következtében Kecskemét kulcsszereplővé vált a vállalat elektromos jövőjének alakításában. A német médiában is heves vitákat generáló fejlesztés értelmében a következő három év során akár 100 ezerrel is csökkenhet a Németországban előállított autók mennyisége (februárban a FAZ cikke még 300 ezer autós csökkentésről számolt be), miközben a kecskeméti gyártás volumene ennyivel növekedhet, elérve ezzel az évi 200 ezer járművet - számolt be róla a baon.hu.
A beruházás több mint egymilliárd eurót tesz ki, és mintegy 3000 új munkahelyet teremt, miközben a gyártási terület is csaknem kétszeresére nő. Jens Bühler, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak adott interjúban megerősítette, hogy az új gyáregység 2026 közepén indulhat el, ami technológiai korszakváltást is jelent.
A kecskeméti gyártósorok a közeljövőben nemcsak hagyományos, hanem hibrid és tisztán elektromos járműveket is elő tudnak állítani, beleértve az MB.EA és MMA platformokat is. Ez a gyártási rugalmasság lehetőséget teremt arra, hogy a termelés folyamatosan alkalmazkodjon a piaci igényekhez, így dinamikusan reagáljon a változó körülményekre.
A német kritikák elsősorban nem a magyar fejlesztésekre, hanem a gyártási kapacitások keletre való áthelyezésére fókuszálnak, mivel ez politikai és munkaerőpiaci következményekkel járhat Németország számára. Ezzel szemben Bühler kiemelte, hogy Kecskemét mára nem csupán a Mercedes gyártási know-how-ját követi, hanem aktívan formálja azt is. Ennek figyelemre méltó példája az Apollo humanoid robot, amelynek tesztelését elsőként itt végezték el.
A kecskeméti üzem nem csupán a termelési volumen növelésében, hanem a fenntarthatóság terén is jelentős előrelépéseket tesz. Jelenleg a létesítmény már szén-dioxid-semleges működést folytat, míg az újonnan kialakított egység a megújuló energiaforrások, elektromos hőtermelés és víztakarékos technológiák alkalmazására épít. A Mercedes ambiciózus célja, hogy 2039-re a teljes termékéletciklus szén-dioxid-mentessé váljon, és Kecskemét kulcsszereplőként szerepel a vállalat jövőbeli terveiben.
Természetesen, íme egy egyedi változat: "Származás: Baon / Világgazdaság"
A borítókép vizuális megjelenítése, melynek forrása: Adobe Stock.