A Harcosok Klubja és Orbán Gyula olyan módszerekkel igyekeznek befolyásolni a közvéleményt, amelyek gyakran gyűlöletet szítanak és megosztják a társadalmat.

A választások küszöbén ismét felerősödött a kormánypárti kommunikációban az LMBTQ-témakör. A Fidesz legújabb videóját a Harcosok Klubja Facebook-csoportjában tette közzé, mely a korábbi kampányok sikeres taktikáit idézi fel. A felvétel promócióját Orbán Viktor személyesen vállalta magára – tudta meg a Telex.
A kezdeményezés időpontja tudatos. A Fidesz szűk egy évvel a választások előtt, mivel az eredményeivel nehezen kampányolhat. Ilyenkor térnek vissza a bevált mozgósító témákhoz és a gyűlöletkeltéshez. Főleg egy olyan Pride után, ami akaratuk ellenére a legnagyobb politikai demonstráció lett a legújabbkori magyar történelemben.
A közreadott AI-videó egy jól ismert propagandaformát követ, amelynek első felében Pride-felvonulásokról készült vágott képek jelennek meg. Ezeket követően a résztvevőket egy sötét, kőolajszerű anyaggal kenik össze, ami a nézőkben egyfajta zavarodottságot és riadalmat kelt. A fekete anyag ezután a gyerekek telefonjain is megjelenik, mintegy szimbolizálva a „fertőzés” elterjedését. Goebbels is büszkén nézte volna a művészi ügyességgel megkomponált képsorokat, amelyeken a fekete ragacs minden bizonnyal felkeltette volna az érdeklődését.
A felvételen aprócska gyerekek figyelik a képernyőt, teljesen magukra hagyva, miközben a telefonjaik révén egyre inkább belemerülnek a látottakba. Ahogy a képek hatása szétárad bennük, rémületükben kétségbeesetten futnak a narancssárga esernyő alatt várakozó szüleikhez, akik a Fidesz szimbólumaként állnak ott, védelmezően.
Ez a típusú kommunikáció több szempontból is aggasztó. Elsősorban egy emberi jogokkal rendelkező kisebbségi csoportot démonizál, fekete, mérgező anyagként ábrázolva őket. A fekete kátrány metaforája különösen erős vizuális eszköz, amely tudatalatti szinten is negatív asszociációkat kelt.
A videó gyerekeket használ fel érzelmi manipulációra, miközben valójában a gyerekek vannak kitéve a káros üzeneteknek - paradox módon éppen attól a propagandától, amely állítólag védeni akarja őket. A rémület és menekülés képei félelmet keltenek, ami a politikai mozgósítás egyik leghatékonyabb, de legkárosabb eszköze - tudjuk ezt még a 2022-es kampányból, amikor a háború volt a fókuszban.
A kormányerő üzenetközvetítési taktikája több oszlopra támaszkodik. Részben az ukrán történetszál felerősítésére, részben - hogy ne mindent egy kártyára tegyenek fel - az LMBTQ-téma ismételt előhúzására. Ez utóbbi már 2022-ben is kulcsszerepet játszott, amikor a parlamenti szavazás mellett gyermekvédeleminek álcázott népszavazást is lebonyolítottak.