Az Apple már elérte a hárommilliárd legyártott és értékesített iPhone-t, ezzel újabb mérföldkőhöz érkezett a mobiltelefonok világában.


Bár a vállalat üzleti eredményei az utolsó negyedévekben nem éppen lehengerlőek, az iPhone-ok és az Apple részvények népszerűsége mégis saját, párhuzamos pályáját futja.

Az elmúlt egy-másfél év nem feltétlenül minden szempontból az Apple tervei szerint alakult, elég csak a Siri és az Apple Intelligencia összedrótozásával kapcsolatos bénázásra gondolni, de az almás cégnél mindennek dacára továbbra is van egy kulcstermék, melynek népszerűsége megingathatatlannak tűnik.

A gyártó a második negyedév során elérte a hárommilliárdos mérföldkövet – jelentette be Tim Cook, a vállalat vezérigazgatója, a cég második negyedéves üzleti eredményeit bemutató konferenciahívás keretében.

Az iPhone-ok iránti kereslet és a piaci növekedés üteme lenyűgöző módon tükröződik az Apple sikertörténetében. Míg az első egymilliárd készülék eladásához kilenc évre volt szükség, a következő kétmilliárdos mérföldkő eléréséhez csupán öt év telt el. Ráadásul a harmadik milliárdhoz már csak négy év szükségeltetett, ami rendkívül gyors ütemű fejlődést mutat a készülékek népszerűségének terén.

A folytatás, bár vegyes eredményeket hozhat, érdekes perspektívát nyújt. Az Apple számára a statisztikák alapján még mindig biztos támaszt jelent a fiatalabb generáció, különösen az Egyesült Államokban és a magasabb vásárlóerejű térségekben. Ugyanakkor Eddy Cue, az Apple egyik vezetője, egy tavasszal zajló bírósági meghallgatás során arra figyelmeztetett, hogy tíz év múlva könnyen elképzelhető, hogy a hagyományos okostelefonokra, így az iPhone-ra sem lesz szükség.

Related posts