Hat új metrómegálló építése kezdődik: a tervek szerint ezek a Kisföldalatti vonalának új végpontját képezik.


Kezdetét vette a Millenniumi Földalatti Vasút modernizálásának és bővítésének előzetes piaci konzultációja. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) célul tűzte ki az M1-es metróvonal átszállási lehetőségeinek javítását, valamint a teljes vonal akadálymentesítését is, hogy minden utas számára kényelmesebbé és hozzáférhetőbbé váljon a közlekedés.

A szerelvények elavultsága mellett az is gondot okoz jelenleg, hogy a Kisföldalattival nem érhető el az 1-es és a 2-es villamos, valamint a vasút sem, és nincs elegendő hely P+R parkoló létesítésére a metró környezetében - írta meg a Magyar Építők.

Jelenleg az M1-es metró a Vörösmarty tér és a Mexikói út között közlekedik. Érdekes lehetőség, hogy a Vörösmarty tértől egészen a Vigadó térig kis befektetéssel meghosszabbítható a vonal, mivel az alagút már a Vigadó tér sarkáig terjed. A másik végállomás esetében azonban jelentősebb munkálatokra lesz szükség. Az első fázisban a vonal az autópálya szervizútja mentén haladhat a Kassai tér irányába, míg a második fázisban a felszínen folytatódik a közlekedés.

A Kisföldalatti várhatóan összekapcsolódik a külső körvasúttal, lehetővé téve egy új végállomás létrejöttét. Ennek a környezetében tervezett nagyméretű P+R parkoló jelentős előnyöket kínál az M3-as autópályán a belváros irányába tartók számára, hiszen környezetbarát és stresszmentes utazási lehetőséget biztosít. Ezen a fejlesztésen keresztül az M1-es metróvonal 6 új megállóval gazdagodna, ráadásul a 4 méterrel hosszabb szerelvények kapacitása 161-ről 200 főre emelkedne.

Related posts