Ismét Budapest és Magyarország kerül a világ reflektorfényébe.


Május 6-án Budapestre érkezett a világ legnépszerűbb Instagram és TikTok tartalomgyártóinak egy csoportja, akik már harmadik alkalommal látogatnak el hazánkba. Céljuk, hogy a következő napokban a világ minden táján bemutassák Magyarország és Budapest varázsát. A háromnapos program során 22 különböző helyszínen, 30 magyar szolgáltató közreműködésével felfedjük hazánk lenyűgöző szépségeit. A vendég influencerek hatalmas, összesen százmillió követőt számláló közönsége számára nem csupán Budapest, hanem a magyar vidék rejtett kincsei is napvilágra kerülnek.

Több mint 101 millió Instagram és 102 millió TikTok követővel büszkélkedhet az a mintegy 50 nemzetközi influenszer, akik kilenc különböző országból érkeztek a fővárosba egy háromnapos esemény keretében. A május 7-én kezdődött aktivitás, hasonlóan a korábbi sikeres tartalomgyártói együttműködésekhez, ezúttal is több ezer megjelenést generál hazánk számára a közösségi média platformjain.

A kezdeményezésre világhírű, többmilliós követőtáborral rendelkező tartalomgyártók mondtak igent. Az idei program egyaránt koncentrál a távolabbi országok mellett a közeli piacokra is, ahonnan az érkező tartalomgyártók autós túrán keresztül mutatják be élményeiket. Így a magyar turizmus számára kiemelten fontos küldőországokban: az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban és Romániában népszerű vloggerek, bloggerek, színészek is érkeztek a rendezvényre.

A program gazdag szövetét a kultúra, a gasztronómia és a turisztikai csodák szövik át, miközben a vidéki borászat és a helyi ízek is középpontba kerülnek. A látogatók nemcsak Budapest híres helyszíneit fedezhetik fel, hanem a varázslatos tokaji borvidék rejtelmeibe és a híres herendi porcelán világába is bepillanthatnak. Az idei év újdonsága, hogy a küldőországok adatai alapján gondosan kiválasztott célcsoportokhoz igazodva különböző tartalomgyártó szegmenseket alakítottak ki. Ezek a tartalomkészítők eltérő programtervek mentén osztják meg élményeiket követőikkel, bemutatva Budapest és a magyar vidék sokszínűségét.

A tartalomgyártók marketingerejét mi sem mutatja jobban, mint hogy az utazók 71%-a tájékozódik a desztinációkról a különböző közösségi média felületeken. Több, mint 56 milliárd megtekintést generáltak az utazással kapcsolatos hashtagekkel ellátott videók olyan közösségi média platformokon, mint a TikTok vagy Instagram.

A háromnapos rendezvény célja, hogy a korábbi kampányokhoz hasonlóan erősítse Magyarország desztinációs imázsát, növelje Budapest ismertségét, és fokozza a nyári turisztikai szezon forgalmát. A közösségi média platformokon megjelenő tartalmak a különböző célpiacokon népszerű online foglalási felületekre irányítják a figyelmet, lehetővé téve az azonnali foglalást a követők számára. Ezzel hozzájárulunk ahhoz, hogy minél többen, a lehető legegyszerűbben felfedezhessék a magyar fővárost.

A tavaly májusi marketingkampány során 2000 különböző tartalom készült, amely lehetővé tette, hogy a véleményvezérek csatornáin keresztül összesen körülbelül 340 millió követő ismerkedjen meg Budapest páratlan turisztikai vonzerejével. A rendezvényt követő három és fél hétben, az előző év azonos időszakához viszonyítva, a legnagyobb követőtáborral rendelkező országokból érkező vendégéjszakák száma 64%-kal növekedett a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján. Az őszi kampány is hasonlóan figyelemre méltó eredményeket hozott a hazai turizmus számára. A 2024 őszén megrendezett esemény részeként egy 19 milliós követőbázissal rendelkező kínai tartalomgyártó 50 millió célzott felhasználót ért el, így a kampány keretében megosztott tartalmak összesen 105 milliós megtekintést generáltak, melyek 2,8 millió interakciót eredményeztek. E számok tükrében Budapest számára figyelemre méltóan 2024 januárjához képest 2025 januárjában 2,2-szer több látogató érkezett Kínából, a Dragon Trail adatai szerint.

Related posts