A Škoda Auto eladásai az első negyedévben látványosan növekedtek.


Az idei év első három hónapjában a cseh Škoda Auto értékesítései jelentős növekedést mutattak, éves összehasonlításban 8,2 százalékkal, összesen 238 600 járművet értékesítettek. A közlemény szerint a forgalomba helyezett autók közül 36 900 darab elektromos vagy hibrid meghajtású volt. A hírt a Škoda Auto pénteken tette közzé.

Az elektromos és hibrid autók értékesítése az előző évhez képest megduplázódott, így már az összes eladott jármű 15 százalékát képviselik.

"Eladásaink a globális piacokon a tavalyi első negyedévhez képest 8,2 százalékkal emelkedtek, ami felülmúlja az iparági átlagot. Ez az eredmény különösen értékes, mivel az autópiac Európában és világszerte is bizonytalan körülmények között működik" - emelte ki Klaus Zellmer, a Škoda Auto igazgatótanácsának elnöke. Hozzátette, hogy az Elroq elektromos családi SUV rendkívül sikeres, hiszen március végére több mint 45 ezer megrendelést könyveltek el, ami szerinte túlszárnyalja a Škoda vezetésének várakozásait.

A Škoda Auto az első negyedév zárásaként megnyitotta legújabb szerelőüzemét Vietnámban, ahol az Indiában készült autókat szerelik össze a vietnámi piacon való értékesítés céljából. Ezzel szemben Kínában a Škoda autók eladása drámai módon, 20 százalékkal csökkent, így a számuk 3000-re esett vissza.

A legnépszerűbb modell továbbra is az Octavia, amelyből összesen 49 400 példány talált gazdára. Ez azonban egy 19 százalékos csökkenést jelent a korábbi időszakhoz képest.

A Kodiaq családi modellből 32 300-at adtak el, 32 százalékkal többet, mint a tavalyi év azonos időszakában. A harmadik helyen a Kamiq végzett 30 700 eladott autóval, ami 7,6 százalékos növekedés. Az elektromos Enyaq a hatodik helyen van, eladása 45 százalékkal 20 200-ra emelkedett.

Related posts