A kínai BYD ügyesen navigálja meg az európai importvámok labirintusát.


A BYD autószállítója már be is hajózott Európába az adómentes kocsikkal.

A kínai BYD ügyes megoldást talált arra, hogy elkerülje az Európai Unió által a Kínában gyártott elektromos autóira kivetett, összesen 30,7 százalékos vámot. Míg Pekingből származó járműveire a 10 százalékos alapvám mellett további 20,7 százalék pótlólagos teher vonatkozik, a vállalat most a thaiföldi Rayongban működő üzeméből kezdett járműveket exportálni Európába - írja a CarNewsChina. Az első szállítmány több mint 900 BYD Dolphinból állt, és a vállalat saját hajóján érkezett Németországba, Belgiumba és az Egyesült Királyságba.

A 2024 júliusa óta működő rayongi gyár a BYD első teljes tulajdonú személyautó-üzeme Kínán kívül, amely évi 150 ezer autó összeszerelésére képes.

Ez egy átmeneti megoldás, amíg el nem kezdődik az európai gyártás. Hasonló stratégiát alkalmaz a kínai Chery is az Omoda márkájával, amely a barcelonai szabadkereskedelmi övezetben működő üzemében kerüli el a vámokat.

A módszer, amiről szó van, nem újdonság a történelemben. Az Egyesült Államok a '70-es évek végén hasonló lépéseket tett, amikor vámokkal és importkvótákkal igyekezett megóvni hazai autóiparát a japán márkák, mint például a Toyota, Honda, Nissan és Mazda, növekvő népszerűségével szemben. A japán gyártók elsőként részben szétszerelt autókat kezdtek el exportálni az amerikai piacra, majd ezt követően helyi összeszerelő üzemeket alapítottak, hogy még közelebb kerüljenek az amerikai vásárlókhoz.

Az alternatív megoldások mellett a BYD a közeljövőben megkezdi első helyi üzemének működését is, amely Magyarországon, Szegeden fog kialakulni. A tervek szerint itt fogják gyártani a Dolphin, az Atto 3, valamint a kisebb Atto 2 és a Dolphin Surf modelleket. Ezen túlmenően nemrégiben az is napvilágot látott, hogy a cég egyre inkább a törökországi gyárára összpontosít, köszönhetően az ottani alacsonyabb munkabéreknek.

Related posts