Az MRSZ elindítja a "Kreatív Online - Reklamátor" című podcastsorozatát, amely izgalmas betekintést nyújt a digitális reklám világába. Ezen a platformon szakértők és kreatív szakemberek osztják meg tapasztalataikat, legújabb trendjeiket, és inspiráló tört


A Reklamátor főként arra összpontosít, hogyan őrizheti meg a reklámipar a jövő évtizedekben relevanciáját és gazdasági jelentőségét.

A Magyar Reklámszövetség 50. születésnapja tiszteletére egy izgalmas, szakmai podcast-sorozatot indítunk Reklamátor néven. A 25 epizódból álló sorozat szeptember 2-án startol, és hetente új részekkel jelentkezik az MRSZ Spotify és YouTube csatornáin. Az epizódok a népszerű Atalon.hu podcast gyűjtőplatformon is elérhetők lesznek. A következő hónapok során a Reklamátorban közel 50 iparági szakértő és szereplő osztja meg tudását és tapasztalatait. Csatlakozz hozzánk, és merülj el a reklámszakma izgalmas világában!

A Reklamátor podcast célja, hogy mélyrehatóan feltárja, miként őrizheti meg a reklámipar a relevanciáját és gazdasági szerepét az elkövetkező évtizedekben. A résztvevők különböző perspektívákból és változatos vélemények alapján, gyakran önkritikával és inspiráló módon vitatják meg a szakma aktuális kihívásait, jövőbeli kilátásait, trendjeit és lehetőségeit. A podcast epizódjaiban nem csupán a szakmában dolgozó szakértők kapnak szót, hanem olyan véleményformálókat is meghívnak, akik képesek kicsit távolabbról megvizsgálni a helyzetet, így új megvilágításba helyezve a kommunikációs iparág különböző aspektusait.

Novák Péter, az MRSZ elnöke hangsúlyozta: "Bár a podcastsorozatunk az MRSZ 50. születésnapja alkalmából készült, célunk nem a múlt felelevenítése, hanem a kommunikációs szakma jövőjének feltárása. A sorozat során a jelen legfontosabb kérdéseit járjuk körbe. A műsorvezetők és beszélgetőtársak kiválasztásakor arra törekedtünk, hogy izgalmas és sokszínű triókat alkossunk: néha ellentétes nézőpontok ütköznek, máskor kiegészítik egymást, vagy éppen az is meglepő, hogy eddig sosem ültek egy asztalnál, míg mások hosszú évek óta együtt dolgoznak. A Reklamátor készítése során nem csupán egyetlen műsorvezetővel dolgozunk, hanem az egyes témákhoz szakmai riportereket vonunk be, akik egy vagy több kérdéskört irányítanak a beszélgetések során. Hiszünk abban, hogy ez a megközelítés adja meg a beszélgetések lényegét, valamint a dinamikát a vágatlan, 35-50 perces diskurzusokhoz."

Az első epizódban Pőcze Balázs, a Mito alapítója és kreatívigazgatója, riporterként mélyreható beszélgetést folytat Dr. Fazekas Ildikóval, az Önszabályozó Reklámtestület igazgatójával, valamint Galácz Karolinával, a Café Communications kreatívigazgatójával, a reklámetikai határok feszegetéséről. A második hét során Szigeti Péter, a Ringier tartalomfejlesztési és innovációs vezetője, Vándor Ágnes, a PPH Media ügyvezető igazgatója, és Csermely Ákos producer, konferenciaszervező társaságában a szakmai média szerepét és kihívásait elemzi. Szeptember közepén Novák Péter, az MRSZ elnöke, Bíró Pál, a Google Magyarország country menedzsere, valamint Gulyás János kommunikációs szakember társaságában az egyre erősödő reklámzaj kérdéskörét járja körbe. A negyedik podcastban Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és kommunikációs igazgatója, Mérő Ádám, a Coca-Cola Digital Acceleration Senior Directora, és Kormányos Péter, a TBWA\Neboko globális stratégiai igazgatója a magyar szakemberek nemzetközi lehetőségeit és helyzetét latolgatják. Szeptember utolsó napján pedig Szigeti Péter, Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, és Vernyik Imre, a Fourfourlab alapító-ügyvezetője a médiatér folyamatos átalakulását vitatják meg.

A Reklamátor legújabb őszi epizódjában izgalmas vendégek találkoznak: Geszti Péter, a neves reklámszakember, szövegíró, producer és előadóművész, valamint Sásdi Helga, aki a DEPT® EMEA-régiójának képviseletében érkezik, és a Nyitottak Vagyunk kezdeményezés szellemiségét is magában hordozza. A készítők célja, hogy a két szakértő egy érdekes diskurzus keretein belül felfedje a reklám és a társadalmi felelősségvállalás kapcsolatának mélységeit. De ez még nem minden! A podcast különlegessége, hogy a Balázs Béla-díjasok is csatlakoznak a beszélgetéshez: Kovács Gábor filmproducer és Herendi Gábor, a reklámfilmek mestere, akik a reklámfilmek jelenlegi állapotáról és jövőbeli lehetőségeiről osztják meg gondolataikat, miközben a múlt tanulságait is megidézik. Izgalmas párbeszédek és inspiráló ötletek várják a hallgatókat!

A legfontosabb hazai kampányok kerülnek a középpontba, két neves kreatívigazgató, Marosi Gergely (Mito) és Jedlicska Márton (Publicis Groupe) egyedi szemszögéből.

Kováts Adél színigazgató és Weiler Péter képzőművész, író, valamint kommunikációs szakember izgalmas diskurzusba kezdenek, amelyben a reklám és a művészet mélyebb összefonódásait kutatják. A beszélgetés során feltárják, hogyan hatnak egymásra ezek a területek, és milyen kreatív lehetőségeket rejtenek magukban.

Rózsa Iván (Uniomedia) egy izgalmas beszélgetés keretében Blaskó Nikolettel (ACG, MAKSZ) és Turóczi Andrással (dentsu Hungary) az ügynökségek jövőbeli kilátásait tárgyalja. Eközben egy másik epizódban Beke Zsuzsát (Richter Gedeon) és Pantl Pétert (MOL) kérdezi meg a magyar multinacionális cégek marketingcsapatait vezetőként érintő kihívásokról.

Nagy Bálint (IBS) vezetésével a reklám és a márkák jelentősége kerül a középpontba, ahol Oltai Kata művészettörténész és Szabó Béla (Magyar Telekom) is részt vesz. Szabó ezúttal interjúalanyként ül a stúdióba, hogy megossza gondolatait és tapasztalatait e fontos témában.

Egy különleges podcast epizódot szentelnek a reklámvilág legmaradandóbb pillanatainak, ahol Kovács Levente (a White Rabbit és a Reklámtörténet blog megálmodója) és Nagy László (az ACG szakértője) osztják meg gondolataikat. Fedezd fel velük együtt, miért maradtak meg ezek a reklámok az emlékezetünkben, és hogyan formálták a marketing világát!

Tőrös Balázs márkaépítési és kommunikációs szakértő vezényletével Pogátsa Zoltán közgazdász-szociológus és Madar Norbert (PwC) a reklám gazdasági szerepét vitatja meg.

De vendég lesz még a teljesség igénye nélkül márkaépítés határok nélkül témakörben többek közt a Biotech USA is, míg Török Dia (WPP Media) irányításával két podcastben is a szakmát erősen foglalkoztató utánpótláskérdésről beszélgetnek az IAB Hungary legjobb szakdolgozatosai és a Young Cannes Lions nyertesei.

A dinamikusan frissülő adásterv, amely tartalmazza a közelgő adások témáit, szereplőit és a közzététel időpontját, könnyen elérhető az MRSZ hivatalos weboldalán. Emellett a Reklámszövetség közösségi média platformjain is megjelennek majd előzetes információk az adásokkal kapcsolatban.

Az MRSZ Spotify csatornája az első adás élesedésekor aktiválódik.

Fedezd fel a Reklamátor podcast első epizódját, amely 2025. szeptember 2-tól elérhető! Ne hagyd ki ezt az izgalmas tartalmat!

Etikai határok: Meddig mehet el a reklám? - téma: reklámetika

Related posts