A turisztikai szezon kezdetét megelőzően alapos ellenőrzéseken esnek át a légitársaságok.

Az elmúlt nyári időszakokban tapasztalt kaotikus repülőtéri helyzetek miatt az NKFH átfogó intézkedéseket vezetett be az országban - számol be róla a Világgazdaság. Magyarországon a legtöbb panasz a három órát meghaladó repülőkésekből adódik, azonban a hatóság tájékoztatása szerint a 2024-es őszi időszakhoz viszonyítva már megfigyelhető némi javulás a repülőterek működésében.
A járatkésések és járattörlések előfordulása jelentősen csökkent, köszönhetően a kormányzati intézkedések hatékony beavatkozásának. Mindazonáltal, a problémák mérséklődése ellenére a légi közlekedés továbbra is számos kihívással néz szembe:
A légitársaságok zöme a folyamat során elismerte a kártalanítási felelősségét, ezért nem volt szükség szankciók kiszabására.
Az idei évben, az országos átvizsgálás során a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzi az utasok fogyasztói jogainak betartását és a panaszkezelési eljárásokat. Továbbá próbavásárlások alkalmával igyekszik feltárni a csalókat, ellenőrzi az ügyfélszolgálatok működését, valamint vizsgálja a légitársaságok honlapjának átláthatóságát.
Német-Weingartner Lilla, az NKFH elnöke az ellenőrzésekkel kapcsolatosan kifejtette: