Megosztottak a BKV munkatársai: sokan kiállnak a pénteki leállás mellett, míg mások kritikával illetik azt.

Fontos hangsúlyozni, hogy ilyen körülmények között nem folytatható a gazdálkodás – figyelmeztetett Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke a Magyar Hangnak. A péntekre tervezett 10 perces leállás, valamint a fővárost érintő kormányzati elvonások kapcsán beszélt erről. Naszályi hangsúlyozta, hogy a közlekedési leállás nem sztrájk, csupán egy figyelemfelkeltő akció, amely a budapesti közösségi közlekedés válságos helyzetére kíván rámutatni. Mint korábban említettük, péntek délután 11:50 és 12:00 között megáll a fővárosi közlekedés, ezzel is jelezve, hogy a kormányzati elvonások súlyosan megnehezítik a fővárosi önkormányzat anyagi helyzetét.
Az elvonások mértéke olyan kritikus szintre jutott, hogy a városi szolgáltatások felelős működtetése már nem lehetséges – nyilatkozta az érdekképviselet vezetője. Kiemelte, hogy ebben a kérdésben a főváros és a szakszervezetek között teljes egyetértés van, ami nem hoz örömet a munkavállalóknak sem. A menetrend zűrzavara miatt a dolgozók stresszhelyzetbe kerülnek, hiszen a vezérigazgatói váltások – a BKK és a BKV vezetőinek távozása – tovább nehezítik a helyzetet, rontva a közhangulatot. A vezető hangsúlyozta, hogy a rendszer még elbírja ezt a tízperces késést, különösen, mivel a főpolgármester is jelezte, hogy az akció ideje alatt az utasforgalom a legalacsonyabb. Beszélt arról is, hogy a metróvonalakon fokozott figyelmet fordítanak a biztonságra: a BKK utaskoordinátorokat állítanak szolgálatba, hogy megakadályozzák az utasok peronokra történő leengedését, ha túltelítettség lépne fel a metrószinteken. Naszályi megjegyezte, hogy jelentősebb fennakadásra nem kell számítani, legfeljebb vonalanként egy-egy járat kimaradása okozhat kisebb csúszásokat a közlekedésben.
A szakszervezeti elnök arról is beszélt, hogy a dolgozók körében vegyes a megítélése a demonstratív leállásnak. "Sokan értik és támogatják, de vannak olyan kollégák is, akik kétkednek, miért kell nekik ebben részt venniük. Teljesen érthető, hiszen a közvélemény sokszor az ő nyakukba varrja a problémákat, miközben az igazi felelősség nem náluk van. Ez a fajta megosztottság is jelzi, mennyire átpolitizálódott a közösségi közlekedés helyzete" - mondta hozzátéve, hogy közben már megalakult a sztrájkbizottság, és megkezdődött a kollektív munkaügyi vita előkészítése. A szakszervezetek levélben fordulnak a miniszterelnökhöz és a főpolgármesterhez is, párbeszédet sürgetve.
"Nem célunk a város működésének megakasztása. Éppen ellenkezőleg: azon fáradozunk, hogy elkerüljük a súlyosabb sztrájkokat. Ugyanakkor, ha nem zajlik le érdemi párbeszéd és változás, előfordulhat, hogy a közlekedés a jövőben nem csupán tíz percre, hanem akár órákra is leállhat. A fő törekvésünk az, hogy a főváros, a kormány és a munkavállalók közösen üljenek le, és találjanak közösen megoldásokat. Ha ez nem valósul meg, sajnos nem zárhatjuk ki a komolyabb demonstrációk lehetőségét sem" – nyilatkozta.
Karácsony Gergely a hét elején jelentette be, hogy pénteken 11 óra 50 perctől tíz percre leáll a tömegközlekedés Budapesten. A politikus azt mondta, az önkormányzat ezzel a közszolgáltatások fontosságára szeretné felhívni a figyelmet. Karácsony Gergely a HVG-nek adott interjúban arról beszélt, hogy ezt az első figyelmeztetést később 10 órás, 10 napos, de akár 10 hetes leállás is követheti. A mostani leállásról azután döntött a városvezetés, hogy a napokban a Magyar Államkincstár 10,2 milliárd forintot inkasszózott Budapest folyószámlájáról szolidaritási adó címen (az idei évben már 89 milliárdot kellene ilyen címen befizetnie a fővárosnak, de a budapesti költségvetésbe csak 38 milliárdot terveztek be, annyit amekkora támogatást az állam ad a kötelező feladatok ellátásához. A hiányzó csaknem 51 milliárdot vitatja tehát a főváros, a kincstár ennek ellenére levonta a más említett újabb részletet, a 10,2 milliárdot). Az elvonást az önkormányzat jogtalannak minősítette, bírósághoz fordult, azonnali jogvédelmet kért, a kincstár ennek ellenére inkasszózott. Karácsony szerint így bizonytalanná váltak a budapesti közszolgáltatások, köztük a tömegközlekedés működtetése is.
A BKK péntek délelőtt közleményt adott ki, amelyben tájékoztatja az utasokat, hogy azok a járművek, amelyek 11:50-kor éppen két megálló között közlekednek, még elviszik az utasokat a következő megállóig. Itt azonban megállnak, és csak déltől folytatják az útjukat. Amennyiben a járművek nem tudnak beállni a megállóba, a járművezetők mindenképpen gondoskodnak arról, hogy az utasok biztonságosan leszállhassanak.
A tízperces megállás nem befolyásolja a dolgok menetét.
a 100E Repülőtéri Expresszt,
A HÉV-ek, vagyis a Helyi Érdekű Vasutak, a városi közlekedés szerves részét képezik, összekötve a fővárost a környező településekkel. Ezek a vonalak nem csupán közlekedési eszközök, hanem a mindennapi életünkhöz elengedhetetlen elemek, hiszen gyors és kényelmes alternatívát nyújtanak az autós közlekedéssel szemben. A HÉV-ek révén a város és a vidéki területek között könnyen átkelhetünk, miközben élvezhetjük a környék szépségeit. A vonatok rendszeres járatai és a jól megtervezett menetrendek hozzájárulnak a hatékony közlekedéshez, így a HÉV-ek népszerűsége folyamatosan növekszik.
A MÁV-csoport által működtetett helyközi járatok, melyek a korábbi Volánbusz szolgáltatásokat váltották fel, egyedülálló lehetőségeket kínálnak az utazók számára.
A MOL Bubi közbringarendszer egy innovatív megoldás, amely lehetővé teszi, hogy Budapest lakói és látogatói egyszerűen és kényelmesen fedezzék fel a várost két keréken. A rendszer célja, hogy népszerűsítse a kerékpározást mint fenntartható közlekedési módot, miközben csökkenti a forgalmi dugókat és a környezetszennyezést. A MOL Bubi kerékpárjai könnyen elérhetők az egész városban, és az egyszerű, felhasználóbarát alkalmazás segítségével bárki gyorsan és kényelmesen bérelhet biciklit. A rendszer rugalmas megoldásokat kínál, hiszen a bérlés és a leadás helyszíne is tetszőlegesen választható, így mindenki a saját igényei szerint használhatja a szolgáltatást. A MOL Bubi nemcsak a közlekedést könnyíti meg, hanem hozzájárul a város élhetőbbé tételéhez is, hiszen lehetőséget ad arra, hogy az emberek közelebb kerüljenek a természethez és aktívan részt vegyenek a városi életben. A közbringák népszerűsége folyamatosan növekszik, és egyre többen választják ezt a modern alternatívát a mindennapi közlekedés során.
A BKK szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a menetrendekben nem tükröződik a közlekedési szünet, így a BudapestGO által tervezett utazások ebben az időszakban nem garantálják a pontos érkezéseket. A FUTÁR-kijelzőkön elérhető menetrendi információk is csak a járatok újraindulása után válik láthatóvá.
A politikai játszma olyan bonyolult és kifinomult tánc, ahol a hatalomért folytatott küzdelem mesteri lépésekkel zajlik. Különböző szereplők – politikai vezetők, pártok, érdekcsoportok – mindannyian saját stratégiáikkal lépnek színre, miközben a közvélemény és a média figyelme is rájuk irányul. E játék során nem csupán a számok és statisztikák számítanak, hanem a retorika, a szövetségek kialakítása és a váratlan fordulatok is kulcsszerepet játszanak. Ahogy a színpadon a színészek, úgy a politikai szereplők is folyamatosan alakítják a narratívát, miközben a közönség, azaz a választók, figyelmesen szemlélik az eseményeket. A politikai játszma tehát nem csupán a hatalomról szól, hanem az emberi kapcsolatok bonyolultságáról és a társadalom folyamatos mozgásáról is.
Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke szerint a BKK által bejelentett 10 perces közlekedési leállás egyértelműen politikai akció, amely nem szakmai, hanem pártcélokat szolgál. Dorner úgy látja, a pénteki demonstráció a főpolgármester eszköze arra, hogy nyomást gyakoroljon a kormányra, ám ennek az utasok és a közlekedési dolgozók isszák meg a levét. Dorner azt mondta, a leállás végrehajtása technikailag nem jelent igazán komoly kihívást - a járművek 11:50 után a legközelebbi megállóban megállnak, kinyitják az ajtót, ott várakoznak délig. Az utasokat hangosbemondón tájékoztatják majd az intézkedés okáról. Hangsúlyozta, hogy sem biztonsági, sem forgalomszervezési szempontból nem lehet a forgalomban megállni, azaz minden jármű eljut a következő megállóig. A 10 perces várakozás járművenként valójában különböző hosszúságú lehet, de átlagosan 7-10 percig tart majd. Szerinte mindenki saját beállítottsága, vérmérseklete szerint dönti majd el, kire haragudjon a leállás miatt. A BKK-ra, Orbán Viktorra, Karácsony Gergelyre, esetleg a Tisza Pártra? Ezt előre nem lehet tudni.