A Volkswagen gyárában sztrájkokra lehet számítani.


A Volkswagen dolgozói jelentős engedményekre hajlandóak a költségcsökkentési tárgyalások során, azonban határozottan elutasítják az üzembezárások lehetőségét. Az IG Metall szakszervezet képviselői 1,5 milliárd eurós megtakarítási javaslatot tettek, miközben figyelmeztetnek a potenciális konfliktusra, ha a vállalat nem mutat kompromisszumkészséget, írja a Reuters. A feszültség egyre fokozódik, a Volkswagen németországi telephelyeinek többségén december 1-jétől sztrájkok kezdődhetnek.

Az IG Metall szakszervezet tárgyalásait vezető Thorsten Groeger határozott álláspontot képviselt a Volkswagennel folytatott egyeztetések során.

Ha a cég továbbra is kitart az üzemek bezárása mellett, olyan feszültségek keletkezhetnek, amelyeket az utóbbi évtizedek során még soha nem tapasztaltak.

- Ne feledd, hogy legyél óvatos! - figyelmeztetett Groeger, miközben komoly pillantást vetett rám.

A feszültség már most is érezhető a levegőben: a Volkswagen németországi gyáraiban december 1-jétől sztrájkok indulhatnak. Ez a fejlemény jól tükrözi, mennyire feszített a helyzet Európa legnagyobb autógyártójánál. A tárgyalások harmadik fordulója előtt tett nyilatkozatok rávilágítanak a konfliktus komolyságára: a Volkswagen a magas németországi működési költségei és az olcsóbb ázsiai riválisok nyomása alatt áll. A vállalat vezetése úgy véli, elkerülhetetlenek a drámai megszorítások, hogy a versenyképességet megőrizzék.

A közelmúltban bejelentett intézkedések értelmében a vállalatunknál 10%-os bércsökkentésre lesz szükség, ami sajnos elkerülhetetlen lépés a gazdasági helyzet stabilizálása érdekében. Ezen felül, a jövőbeni fenntarthatóság érdekében nem zárhatjuk ki a gyárbezárások lehetőségét sem, amennyiben a piaci körülmények nem javulnak. Fontos, hogy közösen találjunk megoldásokat, és támogassuk egymást ebben a nehéz időszakban.

Az IG Metall és a Volkswagen üzemi tanácsa egy új javaslatcsomagot mutatott be, amely alternatív, kevésbé radikális megoldásokat kínál. A csomag részeként szereplő 1,5 milliárd eurós engedmény célja, hogy megelőzzék a kényszerű elbocsátásokat, és fenntartsák a munkahelyek stabilitását.

Groeger kiemelte: "A problémák gyökerei nem a munkavállalókban keresendők, és nem elegendő csupán a munkaerőköltségekre összpontosítani a megoldás érdekében."

A tárgyalások kimenetele nemcsak a Volkswagen, de az egész német autópark jövőjére nézve is meghatározó lehet. A felek közötti egyezség vagy annak hiánya jelentős hatással lehet az ágazat versenyképességére és a munkavállalók helyzetére egyaránt.

Related posts