A Megafon-univerzum több mint 15 millió forintot invesztál Kollár Kinga elleni kampányába.


A Fidesz médiavilága és influenszerei alaposan felfigyeltek Kollár Kinga, a Tisza párti EP-képviselő néhány megnyilatkozására. Az értelmezési keretet, amelyet a Fidesz-szavazók számára szántak, mintegy 20 millió forintért hirdették online, a Meta és a Google felületein. Az Átlátszó.hu által összegyűjtött információk szerint az egyik legnagyobb hirdető egy frissen alapított cég, amelynek egyedüli tagja Apáti Bence, a Megafon képviselője. Érdekes módon a cég bejegyzett székhelye egy olyan ügyvédi iroda címére esik, ahol korábban Tuzson Bence igazságügyi miniszter is dolgozott.

A kormány a múlt hét óta egészpályás letámadásban van Kollár Kinga beszédével kapcsolatban, aki az Európai Parlament költségvetési ellenőrző bizottságának ülésén beszélt a magyar uniós források befagyasztásának hatásairól beszélt. A beszédből a kormánypropaganda-gépezet egy-két idézetet emelt ki és tol ezerrel, minden felületen.

Kormányközeli csoportok demonstrációt szerveztek a múlt hétvégére, és a fideszes influenszerek is már elkészítették a hivatalos álláspontot tükröző tartalmaikat. Ezeket népszerűsíteni szükséges, és nem kis pénzeket fektetnek a hirdetésekbe. Az Átlátszó értesülései szerint eddig a Megafon költötte a legtöbbet erre a célra a Meta platformjain (Facebook és Instagram), valamint a YouTube-on, összesen 9 575 000 forintot fordítva a kampányra.

A második helyezést a Nemzeti Ellenállás Mozgalom foglalja el, amely több mint 5,3 millió forinttal rendelkezik. Valójában ez egy Ellenállás Mozgalom Nonprofit Kft. néven ismert szervezet, amelynek egyedüli tagja Apáti Bence, a megafonos influenszer.

Apáti tavaly indította mozgalmát, ami a szokásos fideszes mumusok, EU, globalista erők, stb. machinációira mond NEM-et (Nemzeti Ellenállás Mozgalom=NEM), és a honlapja szerint a mozgalomhoz csatlakozott például László András, akit azóta gurulódollár-ügyi kormánymegbízottnak neveztek ki. Érdekesség még, hogy az Ellenállás Mozgalom Nkft. székhelye a Biczi és Turi ügyvédi iroda címén van, ez az iroda pedig korábban Tuzson Bence miniszter cége volt. A Biczi az iroda nevében Biczi Tamás, aki Kötter Tamás néven ismert mint megafonos influenszer.

A kormánypárti sajtó az utóbbi időszakban számos hirdetést tett közzé, amelyeken keresztül jelentős összegeket fektetett be. A Magyar Nemzet és a Mediaworks egymillió forint feletti költségekkel hirdetett, míg a Megafon-univerzumba tartozó Filep Dávid Aktuális Média Nonprofit Kft., amely a Kopasz Oszt néven ismert tartalmakat készíti, pontosan egymillió forinttal támogatta a kampányt. A Fidesz és a párt frakciója összesen valamivel kevesebb mint egymillió forintot mozgósított, míg a kormány maga 800 ezer forintot biztosított a hirdetésekhez. Ezen kívül kisebb összegű támogatásokat nyújtott a CÖF és számos kisebb kormánypárti médium is.

Related posts