Túl sok hiba? Vagy ez volt az ára a pole pozícióért? Norris nem tűnik úgy, hogy túlságosan foglalkoztatná a dolog. | M4 Sport


Lando Norris az első kanyarban hibázott, és később is elkövetett néhány kisebb baklövést, de most úgy döntött, hogy nem ostorozza magát túlságosan. Véleménye szerint a pole pozíció megszerzése is hozzájárult ahhoz, hogy a győzelemhez vezető út ne úgy alakuljon, ahogy azt remélte.

Az első kanyar határozta meg a győzelem kimenetelét a Belga Nagydíjon. Bár idén már többször is előfordult hasonló, most valami egészen különleges történt. Az esős időjárás miatt a rajt nem a megszokott módon zajlott, hanem biztonsági autós repülőrajtot láthattunk. Itt pedig nem az került előnybe, aki az első kanyarban az élen haladt, hanem egy teljesen más forgatókönyv valósult meg.

Lando Norris állt a mezőny élén az indításnál, és már a Blanchimont-kanyarban belehúzott a gázba. A Buszmegálló-sikánból nem a legjobban jött ki, de az első kanyarban, a La Source-ban valóban megcsúszott. Ezt a lendületvesztést Oscar Piastri azonnal kihasználta: az Eau Rouge kanyarban a nyomában loholt, majd a Kemmel-egyenesben a szélárnyékot kihasználva és a tempófölényével élve megelőzte őt.

Norris a legutóbbi manőver után az akkumulátor töltöttsége miatt fejezte ki aggodalmát a csapatának. Zak Brown ügyvezető igazgató úgy véli, hogy ez a tényező tette sebezhetővé Norris helyzetét, mivel az energiatárolója nem volt teljesen feltöltve. A sajtótájékoztatón Norris megemlítette, hogy a csapattal együtt alaposan utánajárnak a problémának, azonban a brit Sky Sportsnak elmondta, hogy véleménye szerint nem ez volt a döntő tényező.

"Nem, ez a szélárnyék volt a főszereplő. Már szombaton is észrevettük. Amikor az esőben te vagy az élen, és te taposod ki elsőként a vizet, a követés hatása sokkal intenzívebb, mint általában. Az első kanyar nem alakult túl jól; ezt alaposan meg fogom nézni. A kijáraton megcsúsztam, és talán ha ezt elkerülöm, akkor jobban is jöhettem volna ki a helyzetből. Ez csak még nagyobb szélárnyékot teremtett Oscarnak az előzéshez. De ahogy szombaton is tapasztaltuk, igazán nehéz már az elején az élen maradni."

- értékelt Norris.

Nem tudta pontosan megállapítani, hogy az első kanyarban elkövetett hibájának mennyire volt hatása az előzésre. Beismerte, hogy elvesztette a lendületét, de azt sem tartja lehetetlennek, hogy egy hibátlan kanyarvétellel Piastri így is megelőzte volna őt, csupán talán egy kicsit nehezebben.

"Nagyon könnyen megelőzött a szélárnyékkal és a követési hatással. Első autóként te vágod a csapást a vízben, és a második autóval szemben ez még nagyobb hátrány. A kanyarokban jó, de az egyenesekben nem. Talán ennek fizettem meg az árát. De nem is sikerült a legjobban az első kanyarom. Meg fogom vizsgálni. Talán csak a pole-ért fizettem meg."

Akárhogyan is alakult a verseny, Norris végül a második helyre futott be, ami azt jelentette, hogy hátrányosabb stratégiával kellett megküzdenie. Piastrit hívták először a slick gumikért, míg Norrisnak egy teljes kört kellett megtennie, így jelentős időt veszített. Mivel hátrányos helyzetbe került, az alternatív stratégiát választotta, hogy új lehetőséget teremtve próbálja megfordítani a helyzetet: Piastri közepes gumikat kapott, míg Norris a keményeket választotta, hogy a verseny hátralévő részét kerékcsere nélkül tudja teljesíteni. "Will megkérdezte, hogy szeretném-e a kemény gumit, én pedig azonnal igent mondtam. Az igazat megvallva, nem is tudtam, hogy Oscar a közepeseken van, ez nem befolyásolta a döntésemet” – mesélte Norris, ezzel cáfolva, hogy a választása reakció lett volna Piastri stratégiájára.

"Úgy éreztem, hogy a keményebb gumival könnyebben elérhetem a célt. Persze, nehezebb volt őt felmelegíteni, és az első néhány körben valóban több nehézséggel kellett megküzdenem – ahogy az várható volt –, de a végjátékra már megérkezett a tapadáselőnyöm."

A kérdésre, hogy felmerült-e a dupla kiállás, azaz az azonos körben végrehajtott kerékcsere, a válasz így hangzott: "Erről még egyeztetnem kell a csapatommal. Ezzel sok időt elvesztegetsz. Viszont, ha figyelembe vesszük, hogy a slick gumi mennyivel jobb teljesítményt nyújtott, talán igen... Lehet, hogy azzal, hogy ilyen sokáig kint maradtunk, magunknak ártottunk. Számos jelzés érkezett, hogy korábban kellett volna kiállnunk, de senki sem döntött úgy, hogy túl korán vált, talán csak Lewis, aki egy körrel hamarabb lépett. Az volt a legfájóbb, hogy Oscar a megfelelő pillanatban jött ki, míg nekem egy körrel tovább kellett várakoznom. Ez van."

Norris kiállása után bő 8 másodperc várakozás következett. A célvonalnál 3,4 másodperces hátrányt könyvelhetett el. A zárkózás során számos hibát vétett: az első kanyarban megcsúszott, a második szektorban pedig elhagyta a pálya határait. Ezek a mulasztások összességében könnyen magyarázzák a Piastrival szembeni 3-4 másodperces eltérést.

Ő azonban e hibák miatt sem ostorozza magát túlzottan. "Igen, volt pár blokkolásom az első kanyarban, és a Pouchonban kicsúsztam egy nagy buckán. Ott is vesztettem egy másodpercet. De közben Oscar is követett el pár hibát. Egyszerűen csak nehéz viszonyok uralkodtak. Biztosra veszem, hogy mindenki hibázott. Én sok időt vesztettem, egyszerűen muszáj volt nyomnom. Nem lazulhattam, és amikor ennyire a határon vagy, követsz el ilyen hibákat. De ilyen a versenyzés, ilyen az élet."

"Oscar is nagyszerűen vezet. Amikor különbségekről beszélünk, századokról beszélünk csupán. Úgy érzem, ma jó voltam, jól vezettem. A gumikezelésem, a stratégiám jó volt, a tempóm is erős volt. Úgy éreztem, minden megvolt ezen a hétvégén, ami kellet: jó időmérő, jó tempó ma. Egyszerűen az első kanyar hátrányos helyzetbe hozott. De nem vagyok túlságosan csalódott. A második hely szívás, de lenyelem, és várom Budapestet, a pályát, amit szeretek. Jó formában voltam az utóbbi hetekben, folytatom tovább, mert a munkám kifizetődik. Még ha néha nem is lehet észrevenni, akkor is kifizetődik" - mosolygott a második helyezett.

Related posts