Miért ne lenne izgalmas egy gőzhajtású Lada? A klasszikus autóiparban a gőzmotornak van egyfajta nosztalgikus bája, amely a régi idők varázsát idézi. Képzelj el egy retro stílusú Ladát, amely a gőz erejével szeli a város utcáit! Ráadásul a gőzhajtás újraé


A Garage54 csapata ismét a kreativitás lázában ég, és ezúttal egy évszázadok óta létező technikát hoztak vissza a köztudatba.

A gőzhajtás már jóval korábban elhódította a vezető szerepet az Otto-motortól, hiszen az első ilyen jármű már 1679-ben elkészült. Azonban sokan a Cugnot által tervezett háromkerekűt tartják az igazi úttörőnek. Ez a négytonnás óriás csupán 4 km/h sebességre volt képes, és mindössze két példányt gyártottak belőle. Az egyik végül 1771-ben egy téglafalnak ütközött, ezzel véget vetve a kísérletnek. A bonyolult és nagyméretű, sokszor veszélyesnek tűnő mechanizmusok sosem tudtak túllépni saját határaikon, míg a benzinmotor megjelenése végleg lezárta a gőzhajtás korszakát.

Az oroszok szokásukhoz híven ezúttal is a lehető legegyszerűbben közelítették meg a kérdést. Az alapos felkészülés most sem maradt el, a halmazállapot változás erejét először letesztelték, amit a Lada egyik hátsó ajtaja bánt. A sikerélményen felbuzdulva egy jókora tartályt szereltek a Samarára, majd alágyújtottak. Innentől már csak türelemre volt szükség, a megfelelő nyomás eléréskor magányos útjára indult a szebb napokat látott autó.

Related posts